|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomaszek
Mieszkaniec
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:31, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Gdy chodzi o zwiększenie liczby busów z Lublina do Kraśnika to nie jest to łatwa sprawa. Istniejącym przewożnikom nie zależy na na tym, aby zwiększyć liczbę busów więcej aut równoznaczy ze zwiększeniem liczby kierowców. Przesilenie pasażerów jest tylko o określonych porach, a kierowcom trzeba zapłacić za cały dzień. Natomiast z założeniem nowej lini może być nielada problem.
Aby uruchomić linię przez nową firmę należy po pierwsze uzyskać licencję, przynajmniej jedna z osób w firmie musi mieć certyfikat kompetencji zawodowych. Certyfikaty wydaje Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Szkolenia i egzaminy odbywają się w różnych miejscach kraju.
Sama licencja na przewóz osób to za mało, jeżeli przedsiębiorca chce nie tylko okazjonalnie wozić pasażerów, ale np. uruchomić linię autobusową (czyli zgodnie z ustawą o transporcie prowadzić linię regularną). Żeby dostać zezwolenie na takie przewozy, trzeba prowadzić działalność zgodnie z zasadami określonymi w art. 18b ustawy o transporcie.
Najważniejsze z nich to:
autobusy muszą spełniać odpowiednie wymagania techniczne;
rozkład jazdy musi być dostępny na wszystkich wymienionych w nim przystankach i dworcach autobusowych; musi zawierać także informację o siedzibie przewoźnika (adres) i numerze telefonu;
opłaty za przejazd muszą być pobierane według cennika, a pasażer musi dostać bilet (zgodnie z przepisami o kasach fiskalnych);
cennik musi być w każdym autobusie oraz w kasach dworcowych i zawierać także ceny biletów ulgowych. Zezwolenie określa warunki wykonywania przewozów, trasę, miejsca początkowe i docelowe przewozów oraz te, w których znajdują się przystanki.
Jednak nawet wtedy, gdy przedsiębiorca złoży wszystkie wymagane dokumenty i spełni niezbędne warunki, musi się liczyć z odmową wydania zezwolenia. Taką możliwość daje art. 22a ustawy o transporcie.
Może się to zdarzyć, gdy projektowana linia będzie zagrażać już istniejącym liniom obsługiwanym przez więcej niż jednego przewoźnika lub rentowności porównywalnych usług kolejowych.
Z pewnością przedsiębiorca spotka się z odmową, gdy:
pojazdy pozostające w jego dyspozycji nie są w stanie obsłużyć proponowanego przedsięwzięcia,
Zezwolenia na przewozy regularne wydaje, w zależności od tego, jaki obszar ma obejmować trasa autobusu: na terenie kraju - wójt, burmistrz albo prezydent miasta, starosta, marszałek województwa, a na trasy międzynarodowe - minister transportu.
Zezwolenie jest wydawane najdłużej na pięć lat. Po upływie tego czasu można je przedłużyć, pod warunkiem że przewoźnik nie przekracza swoich uprawnień.
Biorąc pod uwagę, że większość przewoźników jest z kraśnika i doskonale się znają ze sobą, życzę powodzenia w utwożeniu nowej lini.
Więc chyba trzeba się modlić do najwyższego, aby teraźniejsze firmy zmieniły busiki na normalne autobusy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
AdamZet
Przyjaciel Gminy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Niedrzwica Kościelna
|
Wysłany: Wto 16:43, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś się orientuje w kwestii wydawania zezwoleń na przewozy na tej trasie? Podobno chodzi tu o natężenie ruchu a nie o konkurencję czy brak zgody gminy. Nawet jak by obecni przewoźnicy chcieli to i tak nie mogą puścić więcej kursów. I żadna władza na to nic nie poradzi.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomaszek
Mieszkaniec
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:55, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Może i więcej kursów nie mogą puścić, ale napewno mogli by wymienić swoją flotę
na pełno wymiarowe autobusy. Prawdopodobnie jedna z firm tak też uczyni.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|